۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱

با تصمیم شورای تحول علوم انسانی؛

پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی محدود شد

پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی محدود شد

شورای تحول و ارتقای علوم انسانی مصوب کرد که پذیرش دانشجو برای مقطع ارشد رشته روانشناسی بالینی، فقط از بین فارغ التحصیلان رشته روانشناسی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۹۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ادامه جلسه موضوع بررسی "سرفصل دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی در دستور کار قرار گرفت و گزارشی در این زمینه ارائه ارائه شد و سپس بررسی جزئیات این سرفصل آموزشی و برنامه درسی در دستور کار قرار گرفت و شرایط پذیرش دانشجو و عناوین دروس رشته روانشناسی بالینی تشریح شد. پس از ارائه این گزارش کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.

در ادامه حداد عادل اظهار داشت: وزارت علوم اجازه می‌دهد از غیر رشته روانشناسی هم در آزمون ارشد، شرکت کنند و بعد از پذیرش در آزمون، تعدادی دروس جبرانی بگذرانند تا بتوانند خود را با رشته جدید تطبیق دهند، بنابراین این مسئله باید مورد توجه کارگروه قرار گیرد.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با تاکید بر اینکه گذراندن دوره کارورزی در این رشته ضروری است، گفت: در پذیرش دانشجو در این رشته ما دانشگاه‌های خوب را معیار قرار می‌دهیم، که توانایی برگزاری دوره کارورزی را داشته باشند.

در ادامه جلسه بعد از ارائه نظرات اعضا مصوب شد، رشته روانشناسی بالینی به دلیل وجود دوره کارورزی دو سال و نیمه باشد. در پایان این جلسه برنامه درسی رشته روانشناسی بالینی به تصویب رسید و مقرر شد که منطبق با مباحث ارائه شده در این جلسه، اصلاحات ذیل از سوی کارگروه روانشناسی اعمال شود.

مورد اول اینکه، درس پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین کاظمینی مبنی بر اضافه شدن دو واحد به دروس اصلی موکول به توافق کارگروه روانشناسی با معاونت ارتباط با حوزه شد، با ذکر این نکته که نتیجه حاصل شده مورد تأیید شورای تحول است.
همچنین، کارگروه روانشناسی در خصوص تعداد واحدهای درسی، باید خط قرمز وزارت علوم مبنی بر گذراندن ۳۲ واحد درسی در دوره ارشد را رعایت کند.

در پایان جلسه ۱۹۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، با رأی مثبت اعضا مصوب شد، پذیرش دانشجو برای مقطع ارشد رشته روانشناسی بالینی، فقط از بین فارغ التحصیلان رشته روانشناسی باشد.

کد خبر 5115428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امین حسینلو NL ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      12 6
      خوب تکلیف اینایی که امسال ثبت نام کردن چیه پس واسه کنکور 1400
    • امین IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      8 2
      سلام تو رو خدا رسیدگی کنید چرا وسط سال میگن برا کنکور ارشد 1400 نباید شامل بشه ما ثبت نام کردیم هزینه دادیم چندین ماهه داریم مطالعه می کنیم خواهش می کنم پیگیری کنید
    • امین IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      4 3
      از شما خبرگزاری انقلابی خوآهش می کنم پیگیری کنید خیلی ها هستند که تغییر رشته ای هستند یعنی چون نمیدونستند لااقل پیگری کنید شامل کنکور 1400 نشود
    • سمانه IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      13 3
      این تصمیم خیلی ناعادلانه و شتابزده است. خیلیا الان دچار شوک شدن. حتی اکر مربوط به کنکور ۱۴۰۰ نباشه. خیلی از علذقه مندای این رشته با تلاش و مطالعه و کار مضاعف ضعف خودشون رو جبران میکنن.اینکه درب ورود به این رشته برای این افراد بسته بشه اصلا منطقی و درست و منصفانه نیست.و ظالمانه است.
      • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        5 1
        موافقم ...
      • رز IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        14 5
        با سلام پس اگر اینطور باشه همه راحت بخونن تا در مقطع ارشد رشته های پیراپزشکی قبول بشوند ارشد بالینی دقیقا مانند این سری رشته ها باید میشد که شد . اتفاقا بهترین تصمیم برای این رشته هست چون نمیشه دوران سنگین 4 ساله روانشناسی در مقطع کارشناسی با چند واحد جبران کرد یا خواندن چند کتاب اضافه روانشناسی ..
      • مهتاب AE ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        4 4
        ناراحت نباش عزیزم روانشناسی همچین آش دهن سوزی نیست ترم7روانشناسی هستم دروس مضخرفی داره بعد از سه سال درس خواندن پشیمان هستم رشته بهتری انتخاب کن
    • سمیه IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      12 1
      لیسانسیه های غیر مرتبط به اندازه کافی فیلتر رد میکنن و پیشنیاز میگذرون و زحمت و تلاش مضاعف میکنن و... فیلتر های دیگه رو میتونید قرار بدید برای مراحل بعدی.نه اینکه درها رو بروشون ببندن.من شکایت میکنم.
      • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        4 0
        نهاد مورد نظر انتسابی است وقابل شکایت نیست
    • مریم IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      10 0
      خوب لااقل قبل ثبت نام کنکور اعلام میکردید که ما پول کتاب و کلاس کارشناسی میدادیم الان آیا زمان درستی بود برای تصویب همچین چیزی؟؟آیا پولی که من با سختی دادم ب کلاس و کتاب و سرکار نمیرم و به عشق بالینی ماه هاست که دارم صبح تا شب میخونم باید تو جوب ریخته بشه ؟
    • سجاد IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      2 4
      با سلام، تصميم خوبی است اما امیدوارم داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ را شرایط ویژه ای برایشان در نظر گرفته شود، که البته در متن خبر گفته شده است از رشته های دیگر هم اگر پذیرفته شدند دروس پیش نیازی را می توانند بگذرانند.
    • سیروان TR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      9 3
      باید برای سایر رشته های علوم انسانی هم اینجوری باید باشه...مخصوصا در رشته حقوق که پر از اصطلاحات خاص و ویژه خودش هست.خود بچه های حقوق در یافتن شغل مورد علاقه شون با مشقتهای بیشماری روبه رو هستند حال از سایر رشته های مهندسی برای دوره ارشد وارد رشته حقوق میشن هم خودشون به دردسر می‌گفتند هم اساتید رو.
      • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        3 6
        مخالفم... معیار شرکت در کارشناسی ارشد آزمون است وقتی آزمون میدهی یعنی حتی اگه لیسانس انگل شناسی داشته باشی از بقیه فارق التحصیلان لیسانس حقوق که کارشناسی ارشدقبول نمی شوند با سواد تری ضمنا وقتی کنکور وکالت می دهی وقبول میشوی یعنی از تمام کسانی که کمتر از تو نمره آورده‌اند باسواد تری...
      • سیروان TR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        1 1
        با مدرک ارشد نمیتوان وارد آزمون وکالت شد باید لیسانس حقوق و یافته و حقوق داشته باشین.ضمنا چه کسی این معیار رو تعیین کرده که باسوادتر ولی بقیه دانشجویان حقوق در ارشد بیسوادن؟! اتفاقا لیسانس در رشته های دیگه کمکی به حال دروس جدید و سنگین حقوقی در ارشد نمیکنه ربطی نداره این بک معیار جهانیست
      • TR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        2 0
        پس چرا در تمامی دانشگاه های مهم و معتبر دنیا باید غیرمرتبط نباشن دروس کارشناسی و ارشد.لطفا تفکر کنید بعد نظر بدهید.البته در مورد خیلی مسائل حیاتی و مهم در مورد رشته ها در دانشگاه های ایران اخبار عجیب و غریب بسیار میشنویم!اا معیار دانشگاه معتبر بین المللی و دارای QS جهانی است.
      • سیروان TR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        1 0
        در مورد باسوادی هم مشخصه که باید از دوره کارشناسی روی اون مطالب مانور داده باشه دانشجو تا در اون رشته باسواد بشه.لذا کسی که انگل شناسی یا هر رشته دیگه ای خونده توی اون رشته تسلط داره و بس.چه ربطی به رشته های دیگه داره؟!هر رشته ای تفکر و مکتب مربوط به خودش رو داره.بچه های حقوق خیلی موفق اتفاقا
      • TR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        1 0
        در مورد وکالت و برگزاری آزمونهای مختلف در ایران اینکه کسی قبول میشه یا نه ربطی به سوادش نداره خیلی از افراد باسواد و معلومات عالی ممکنه چند سال پشت نورهای سخت حقوقی بمونند ربطی به سواد نداره خیلی معیارها دخیلن
    • امیر ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      8 3
      فارغ التحصیل های مشاوره هم هم صدا بشیم نگذاریم در ارشد مشاوره غیر رشته مشاوره شرکت کنن
      • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        3 1
        الان ما که فارغ التحصیل مشاوره هستیم نمی تونیم بالینی شرکت کنیم؟
    • Zahra IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      7 3
      سلام لطفاپیگیری کنیدچراتصمیم ناگهانی میگیرندماهاکه برنامه ریزی کردیم وکلی هزینه به امیدپذیرش بالینی تکلیفمون چیه خواهشا این طرحوبرای چندسال بعداجراکنیدتاافرادازقبل خودشون بدونن تکلیفشون .
    • لیلاپارسی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      7 2
      اخه این چه وضعشه یهویی میشینن تو‌مجلس برای خودشون قانون تازه تصویب میکنن،اصلا به فکر ماهم‌نیستن چندماهه داریم میخونیم،هزینه خرج کردیم هم‌نیستن.خواهش میکنم رسیدگی کنید
    • حسن صادقی ۹۶۷۴ IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      5 7
      باسلام گرچه واقعا بعضیها متضرر میشن وبایدقبل از ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ اعلام میشد.ولی درکل اینکه فقط کارشناس روانشناسی مجاز به ورود‌به ارشدبالینی بشه خیلی خوب و مفیداست.وحقیقتا تصمیمی درست وراهبردی بوده است.
      • مریم IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        2 1
        بعضی ها متضرر میشن به همین راحتی؟؟؟مطمئن باشید ک اینکار برای کنکور ۵ ماه بعد قانونی نیست سنجش باید درباره جزئیات خبر توضیح بده
    • Faridon.gh4848 AE ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      4 1
      کارمندان اداره که ادامه تحصیل دادن اکثریت جانباز وسهمیه داشتند خیلی راحت قبول شدند بدون اینکه هیچ هزینه بدهند راحت دوسال هم ماموریت آموزش بهشون دادند باور کنید معلومات سطع زیر صفر دارند وفقط نمره سفارشی می گیرند الخصوص دانشگاه آزاد راحت یه مدرک بهشون میده وپروژه یا اگر پایان نامه میخرند وبعد ارشد م
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      11 4
      من به این تصمیم شدیداً اعتراض دارم کسی که مثلاً با لیسانس کامپیوتر فوق لیسانس روانشناسی بالینی قبول میشود در واقع از تمام لیسانسه های روانشناسی که فوق لیسانس روانشناسی بالینی قبول نشده اند با سو اد تر می باشد ضمنا وقتی که مجوز مطب میگیرد هم کار آموزی کرده هم در مصاحبه قبول شده وبرتر از سایرینه .
      • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        3 0
        شاید با سهمیه قبول شده باشه
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      4 1
      باید عرض کنم مقطع کارشناسی ارشد مقطع بالاتر از لیسانس بوده واین با توجه به شرکت فارق التحصیلان در آزمون وکسب حد نصاب قبولی قابل اثبات است ضمنا اینکه این فارق التحصیلان اگر بخواهند کار پیدا کنند مراحل گزینش علمی را مانند سایر فارق‌التحصیلان می گذرانند واگر از سایرین برتر باشند می توانند شغل پیدا ک
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      5 2
      بنظرم رشته مرتبط فقط باید در رشته های علوم پزشکی که دارای امکانات کلینیکی پیشرفته هستند لحاظ شود ودر سایر رشته ها باید اصل رابر صلاحیت مقطع بالاتر گذاشت مثلاً فوق لیسانس از لیسانس بالاتر است و دکترا از فوق لیسانس واگر کسی با فوق لیسانس حقوق بتواند دکترای کشاورزی قبول شود اصل بر صلاحیتش است...
    • بانو IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      4 1
      اخه این چه مصوبه ایه اونم وسط سال کلی دانشجو واسه ورود به این رشته برنامه ریزی کردن حداقل این قانون تا دوسال دیگه نباید اجرا بشه بچها از الان کتاب خریدن هزینه کردن زحمت کشیدن دارن میخونن اون وقت تمام برنامه ریزی ها وهدف هامون باید بااین قانون بی موقع از هم بپاشه تورخدا هرکی دسشت میرسه پیگیری کنه
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      2 1
      لطفا یک نفر پاسخگو باشه تکلیف اونایی که تغییر رشته ای واسه ارشد بالینی هستن کنکور1400 چی میشه
    • رستگار IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      6 8
      واقعا کیف کردم. اگه یکبار یک تصمیم عاقلانه گرفته باشن همینه.بالاخره این بی نظمی توی این این رشته حساس باید سروسامان داده میشد.واقعا هرکی به هرکی شده بود .هرکس دوتا کتاب روانشناسی زرد خونده بود و علاقمند شده بود به این رشته یدفعه حس میکرد فروید شده و سریع سوئیچ میکرد اینطرف.
      • ستاره IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        6 3
        پارسال دوستم که کارشناسی ادبیات انگلیسی داشت رتبه‌ی تک رقمی ارشد روانشناسی شد. حاضرم رو هرچیزی شرط ببندم چیزهایی که دوستم بلد بود رو امثال شما تو مقطع دکتری هم بهش نمیرسید. لطفا اینقدر خود برتر بین نباشید.
    • فائزه IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      5 8
      انشالله در آینده نزدیک این قانون برای تمامی گرایش های این رشته اعمال بشه و پذیرش بدون کنکور رو هم بردارن. ورود غیر مرتبط ها به این رشته برای کسانیکه ۴ سال کارشناسی رو گذرونده بودن خیلی سنگین بود.
      • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
        2 1
        سطح سوادت رو بالا ببر و اینقدر از فیلتر و محدودیت دفاع نکن.باعث تاسف برای امثال شماست که یه نفر از یه رشته دیگه نمره اش در آزمون ارشد از شما بهتر بشه.این نشون میده 4 سال ول معطل بودین و یه مدرک کشکش گرفتین.
    • بارانا IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      2 2
      خیلی زحمت کشیدن این نظرو دادن،الان که نصف ایران بعد شکست عشقی و طلاق گرفتن شدن کارشناس ارشد بالینی میگن محدود شه؟؟هرکه از خونه قهر کرده شده روانشناس بالینی😒😒😒
    • ستاره CA ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      6 2
      به خدا به جان مامان بابام این برای کنکور امسال باشه خودکشی میکنم. 6 ماهه دارم شب و روز زحمت میکشم و اینا دارن همه‌شو به باد میدن. چرا اینقدر یهویی و بدون برنامه چرا؟
      • ی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        1 1
        شمایی که قصد خودکشی دارید اولا باید خودتونو به روانشناس نشونن بدین که خدایی ناکرده مشکل روانی ندارید و دوما اینکه شما صلاحیت یه روانشانس بالینی رو نخواهید داشت!!!
    • سارا IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      8 11
      حق ندارین این کارو کنید من خودم کلی کتاب خریدم از چن سال قبل تصمیم گرفتم این رشته رو بخونم
    • رضوان US ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      7 12
      اخیش خیالم راحت شد.حالاچن ساله به حدی روانشناسی بالینی سخت کردن ومتقاضیش زیاده که من نتونستم چن ساله قبول شم بااین همه تلاش.هرکی ازراه میرسه باهررشته درپیتی میادروانشناسی بالینی میخونه کارماهایی که کارشناسیمونم روانشناسیه سخت کرده.حقشونه.
      • ستاره IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        11 0
        دوست عزیز فکر نمی کنید اشکال کار یک جای دیگه ست؟ شما که کارشناسی روانشناسی خوندید و با هوش و توانایی سر و کار دارید فکر نمیکنید مشکل از توانایی شما باشه؟ وقتی طرف از یک رشته ی دیگه میاد و قبول میشه یعنی با وجود اینکه چهار سال کارشناسی رو نخونده ولی باز از شما توانایی و پشتکار و استعداد بیشتری داره
      • نازنین IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        7 0
        تو اگه خونده بودی قبول میشدی بقیه که از کره ماه نیومدن تازه خوبه چهار سال خوندی قبول نشدی تغییر رشته ای بودی دیگه هیچی تازه بدترم شد باید علاوه بر سد کنکور باید مصاحبه هم داد اونم با باندبازی ایران که فقط از ما بهترون تو مصاحبه ها پذیرفته میشن باز اونموقع دلت خوش بود یه قبولیه کنکور الان هیچی
    • علی با IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      11 8
      کاراشتباهیه پس من که روانشناسی خوندم میخام حالا ارشد زبانشناسی یافلسفه هم بایدنرم به اون رشته ها ،کسی که دنبال علم ودانش باشه این چیزاملاک نیست البته بایدهمه ی رشته ها رومحدودنکنن نه همه ی اونارو
    • مریم AE ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      8 44
      کنکور 1400ارشد روانشناسی بالینی شرکت می کنم رشته کارشناسی روانشناسی بود در رشته روانشناسی علاقه خیلی مهم است خیلی از کسانی که مدرک کارشناسی سایر رشته ها دارند بایدبه آنها فرصت شرکت در آزمون ارشد روانشناسی بالینی داد.
    • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      2 0
      من فارغ التحصیلی مشاوره هستم. یعنی نمی تونم بالینی شرکت کنم؟
      • حسین IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
        0 0
        درود نه! بالینی نمیتونین شرکت کنین!
    • سیروان TR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      1 5
      من اکثر دوستانم چه خانم چه آقا افرادی که بسیار در این رشته خوش درخشیدند از همون ابتدا با لیسانس حقوق شروع کردند و بعد تا خود دکتری ادامه دادن و الان به فکر ارتقا هستن. دوست عزیز احساسی مخالفت نکنید و برای رای دادن تفکر کنید.
    • زهرا GB ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      2 2
      تورو خدا نکنین اینکارو ... ما خوندیم اخه..۴ماه دگ کنکوره چرا الان میگین اینو؟😭
    • ایمان IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      15 7
      سلام بسیار تصمیم خوب و عاقلانه ای گرفتن باید زودتر از این ها تصویب می شد که هر بیسوادی نیاد ارشد بگیره که از مزایای این رشته استفاده کنه البته قبولیش به همین راحتی نیسطرف رشتش مهندسی هستش که توش هیچ پولی نیس بعد یک شبه تصمیم میگیره روانشناس بشه زکی خیال باطل
    • فروزان IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      4 7
      خیلی هم خوب. اینجوری حق ماهایی که دانشجو روانشناسی هستیم ضایع نمیشه و اینجوری افراد کارآمد تری فارغ‌التحصیل میشن از مقطع ارشد. 😍🙏🏻🌹
      • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
        0 0
        شما عرضه داشته باش و از کسانی که رشته غیر مرتبط با شما خوندند رتبه بهتری کسب کن.
    • محمدرضا IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 1
      آخه این چه قانونیه...اونم وسط سال .منه بدبخت ماه ها دارم تلاش میکنم کلی پول کتاب و کلاس و جزوه دادم.کلی زحمت کشیدم زندگیمو گذاشتم پای این لامصب بعد یهو میشینن قانون تصویب میکنن.اه😡😡😡😡😡😡😡😡😡
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      2 1
      در طی چند سال گذشته تعداد زیادی دانشجوی ارشد در رشته روانشنلسی بالیتی در دانشگاه های آزاد پذیرفته شدند که واقعا فقط پول دادند و با گذراندن زمان فقط میتوان گفت مدرک گرفتند و حتی برای پایان نامه هم بدون زحمت و از طریق پول به هدفشان که دریافت مدرک بود رسیدند .متاسفم برای این حد از مدرک گرایی .
    • محسن IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      3 3
      این یعنی انحصار و تنها چیزی که بار میاره یه تعداد به ظاهر روانشناس احمق خواهد بود چون میران رقابت بشدت فروکش خواهد کرد. مثل شرکت های خودرو سازی داخلی که لگن تولید میکنند و چون واردات ماشین خارجی ممنوع هست هیچ رقابتی وجود نداره. این حضراتی هم که نشستن تصمیم گرفتند تفکر کلی نداشتند متاسفانه.....
    • امیر IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      0 0
      آه اگر آه منو، ناله اگر ناله توست. آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
    • US ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 0
      کاش حداقل زودتر اعلام میکردن تا اون بندگان خدا وقت و هزینه نکنند
    • Saji IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      1 0
      حداقل بزارید واسه سال اینده الان 4 ماه بیشتر نمونده اینجوری میگید نمیگن از تابستون ما داریم تلاش میکنیم. خیلیا هستن کارشناسی رو ب هردلایلی نتونستن رشته مورد علاقشون روبخونن.حالا ک واسه ارشد میخواییم رشته ای ک دوس داریم و بخونیم اینجوری میگن.خیلی از تغیر رشته ای هاهستن ک خیلی تو این رشته با سوادن
    • ابراهیم IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 0
      سلام.دانشگاه آزادم نمیتونیم ارشد بالینی امتحان بدیم؟
      • حسین IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
        0 0
        درود. نه! چون آزمون آزاد و سراسری یکیه و مصوبات این نهاد ، لازم الاجرا برای تمامی زیر نظام های آموزش عالیست! از جمله دانشگاه آزاد.
    • حسین IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      0 1
      درود و احترام تصمیم درستیه. به نظرم این موضوع باید در تمام گرایش های روانشناسی و مشاوره اعمال بشه. البته دانشجو و استاد بیسواد در بین رشته های مرتبط هم به وفور پیدا میشه! در نفس عمل، تصمیم خوبیه.